Thursday, January 26, 2012

Penembak Tepat






Satu perkataan yang terluah saatnya aku cuba
mencerna dan menelan satu persatu dari
isi yang cuba di zahirkan diatas kertas
yang pada mulanya polos tanpa
calitan berwarna,




H.E.B.A.T






Bercerita mengenai hidup dan takdir
kau tidak akan dapat fahaminya

sehingga kau sendiri melaluinya.....

18 comments:

lieynanilaz said...

betul...saya suka kata-katamu yang terakhir..

Ayu Azuri said...

benar sahabat . . hanya pengalaman yang mendewasakan pemikiran , yang mematangkan tindakan . . . Ada sajak untuk kamu , biar bukan dari aku . . .


OMBAK oleh A. Samad Said

Ombak yang menjamah
kakiku sekali
takkan dapat
kukenali lagi.

unknown said...

hidup kita, susah kita, tak siapa tau, tak siapa faham. takkan. sebab mereka tak pernah lalui apa yang kita lalui. apa yang setiap lalui berbeza. takkan pernah sama walaupun pada zahirnya seakan serupa.

Iffah Afeefah said...

aku rase kerdil je bhse diri ni

bile msuk blog ni

maCy said...

*senyum*

berbahagialah apabila dikelilingi mereka yg hebat..

..Wardah Biru.. said...

Mengapa kita dihidupkan, adalah takdir yang telah ditetapkan..

~H.E.B.A.T~

~* chirpy_chummy *~ said...

2buah buku yg sgt HEBAT juga di mata aku. (:

PENCONTENG said...

benar. bukan sekadar dengar-dengar, baca-baca cerita. kita sendiri perlu melaluinya.

kau pandai memilih lagu utk belog. Aku suka :)

Teenager Housemaid said...

hanya org yg melaluinya sahaja yg mengetahuinya...

book seller said...

"Bercerita mengenai hidup dan takdir
kau tidak akan dapat fahaminya
sehingga kau sendiri melaluinya....."

setuju!.. :)

~SaL IjOu~ said...

sudah kucerna keduanya..setuju dgn kamu..H.E.B.A.T~ =)

EmpayarUtama said...

Semoga terus berkarya :)

mega senja said...

Kamus kehidupan dan kamus takdir adalah dua perkara berbeza, namun akan bertemu pada satu titik hakiki apabila kau mahir membilang degup jantung dan mengatur desah nafas, seterusnya menterjemah akan erti kedua-duanya...

Arm_mj said...

nak baca gak buku tu hihi

ghost writer said...

pengalaman adalah kehidupan.
kehidupan adalah pengajaran.

dill said...

masih belum berkesempatan membaca BIN

dill.

Lucifer said...

Thanks so much, hebat mereka bertiga.

Serunai said...

Pedas kan bermakna bila lidah sendiri yang merasa.. ada benarnya!