Showing posts with label Marah. Show all posts
Showing posts with label Marah. Show all posts

Sunday, February 5, 2017

Kelemahan






Kelemahan kau yang paling utama,adalah bila kau masih terus hidup dalam kenangan.Kau tak mampu nak lupuskan semua memori itu dan alasan kau..."ia beri kekuatan untuk terus hidup" alasan sekadar nak sedapkan hati.Padahal sedikit demi sedikit ia boleh menjadi punca kemusnahan diri kau sendiri.Kau biarkan diri kau terus hanyut dan khayal bagaikan pemabuk.Sungguh rupa kau sangat kasihan saat kau mendongak ke langit dengan penuh harap.

Dan bila kesedaran itu datang menampar kuat ke pipi kau tersentak! Tangis dalam senyum ketawa dalam diam...dimanakah rasa "marah" itu yang pernah satu masa dulu merasuk ke jiwa? Perasaan yang paling teruk adalah bila kau tidak lagi mampu untuk mewujudkan rasa "benci".







jiwa yang kosong.....

Thursday, July 18, 2013

MAKI







1.Setelah beberapa waktu yang di rasakan perlunya untuk aku sembunyi dari semua kenyataan yang menyakitkan ini,dan aku akhirnya kembali lagi ke sini.Kembali untuk tidak memperlihatkan realiti aku di depan umum.Lari sembunyi dari khalayak yang menjadi saksi bertapa aku ini sudah menjadi manusia paling sadis apabila membuat keputusan untuk menerima segala yang di ataurkan.Aku memang penakut.....Takut untuk mempertahankan hati sendiri dan terlalu sibuk dalam menjaga hati yang lain.

2.Sungguh kau akan rasa betul-betul terasing bila kau pendam semua yang kau rasa.Tahu tak macam mana kau rasa bila tercekik sesak tak boleh bernafas,terasa macam ada orang hentak-hentak dada kau dengan batu bata sampai diri kau jadi lemah.Terasa seperti ada beban seberat 5 guni berat atas kepala kau,yang terpaksa kau pikul sampai hilang daya.Sampai kau rasa lebih baik Tuhan ambil nyawa kau tika ini dengan harapan agar semuanya hilang.

3.Kau ni memang lembik macam nasi baby kena blender.Baru kena uji sikit dah sentap merajuk hati sampai nak larikan diri masuk gaung.Tuhan baru jentik kau sikit je tak banyak,tapi kenapa kau lemah sampai tak boleh nak hidup lagi? Patut pun kalau orang sekeliling malas nak layan kau malas nak ambil tahu pasal kau sebab kau ni lembik buat orang rasa annoying macamlah kau sedang alami masalah negara sampai nak bebankan diri macam ni.







Hei,kau ni meroyan marah kat siapa sebenarnya?
aku...marahkan diri sendiri sebenarnya.....











Saturday, July 21, 2012

Sakit Hati



Pertama ramadhan
Aku sakit kaki
Pertama ramadhan
Aku sakit Hati
Pertama ramadhan
Aku di tuduh beremosi

Sialan!
kau siapa mahu menetapkan semua
syarat hidup untuk aku?
kau siapa mahu menyekat semua
hal penting buat aku?

Aku sakit hati dengan kau!
Tak memahami
Tak bertolak ansur
Tak boleh berbincang
Tak mahu dengar pendapat
Kau EGO hanya fikir kau betul!

Aku benci kau!
Untuk tempoh bertahun boleh kau tabur janji
Tapi mengapa untuk tempoh beberapa jam
kau sudah mahu bersungut?
Kau tak adil!





kau bilang aku kebudakkan
sedangkan kau sendiri tak sedar
yang kau lebih kebudak budakkan
daripada aku sampai buat aku
rasa rimas dan lemas!





Sunday, April 24, 2011

Aku Bukan Anjing

berkali-kali diingatkan
tapi kau masih beri aku alasan
aku beri kau masa dan peluang
tapi kau jadikan aku penunggu tanpa
jawapan.
kau fikir diri kau tuan?
aku bukan pengemis hina
yang kau pandang jijik
aku juga bukan anjing belaan
yang boleh kau arah.
kau fikir darjat kau tinggi?
aku sabar dan tunggu
aku marah tapi aku diam
aku lihat dan perhatikan
tidak bermakna aku rela
diri kau pijak-pijakkan.
kau fikir diri kau hebat?
sabar aku tanda tidak bermusuh
diam aku tanda sedang merencana
jangan kau buat main dengan aku
selembut-lembut hati
tetap ada kerasnya.




aku takkan cantas kepala kau
itu terlalu mudah
dan kau takkan merasa sakit

tapi aku akan suntik racun
dalam darah kau

supaya kau siksa perlahan-lahan

dan mati dengan penuh kesakitan!