"Hari ini hari akhir u kan,rasa sedih?"
"ya,mestilah sedih,tak kan nak rasa gembira kot?"
"jangan sedih-sedih..."
"hurm...memang ini yang u nak kan?"
"u pergi sebab rasa i halau u atau u memang nak pergi?"
"sebab u yang nak macam tu..."
"i just nak u berbaik semula dengan dia..."
"i okey je dengan dia......i harap u say something untuk halang i dari pergi"
"kalau i cakap jangan pergi,u tak kan pergi?"
"hurm...sebenarnya memang ada yang i nak cakap semalam,dah lama i simpan tapi tak berani nak cakap takut u marah....."
"apa dia,cakaplah i dengar..."
"sebenarnya kita masih sayangkan B.....dan tak kan pernah lupakan B.insyaallah setiap tahun kita akan usahakan untuk ke daerah cinta setiap 23 june"
"u.....i pun masih sayangkan u...daerah cinta insyaallah i pun akan ke sana juga setiap tahun.entah la masih adakah peluang untuk kita bersama?"
"ada! tapi dengan syarat..."
"syarat apa?"
"pastikan masa tu u dah tak ada komitmen dengan sesiapa dan kita juga tak ada komitmen dengan sesiapa.kita tak minta u tinggalkan dia dan kita juga tak akan minta hal yang sama pada dia.cuma biar takdir tentukan jodoh kita.if u dah tak ada dia dan pada masa yang sama kita pun dah tak ada dia,tolong janji cari kita balik boleh? kita akan terima u walau apa pun status u masa tu.kita akan tunggu u sampai masa itu datang"
"ya...kita janji akan cari dia balik...kita janji,sayang."
aku tidak mengharap apa-apa
cuma berpegang pada keyakinan
dan aku redha setiap apa yang mendatang
dan ini merupakan janji mati aku dan dia...