Friday, October 7, 2011

Dua Harapan

..... H .....
"nanti hujung tahun kita datang rumah dia jumpa mak ayah dia ye"




..... N .....
"agaknya bila kita boleh kahwin dengan dia?"












..... DAN HATI PUN BAGAI DIHIRIS .....











dilema bila ada
dua harapan
dua permintaan tapi,
yang mana satu bisa
kau tunaikan?



31 comments:

JIJI YU said...

engko yg kena memilih ke

unknown said...

mintak petunjuk dari Dia.. :)

ghost writer said...

tunaikan yang mana belum berputus asa.

Bidadari Syurga said...

hurm... mcm unknown cakap... minta kat DIA... ada 'cara' kan nak minta kat DIA...?

orked.ungu. said...

minta dekat yg satu. insyaAllah dapat jawapan :)

intan.maisarah said...

mungkin ada pilihan yang terbaik antara dua
dan mungkin akan datang yang ketiga yang lebih baik.

moga kamu baik baik sahaja

Faaein Talip Roy said...

PTB.. gambar di header tu kamu ke? H dan N tu siapa?

delarocha said...

isthikarah

ch!natsu said...

agree ngan delarocha..
Dia lebih tau apa yg terbaik bukan?
ask Him.. :)

penjajah minda said...

delarocha betul.akak aku pun penah buat masa laki dia nak masuk minang dulu.alhamdulillah sekarang anak dah 3.=)

Ayu Azuri said...

:) Kau tahu mana yang lebih baik buat kau , yang selalu ada di sisi kau , yang selalu temankan kau waktu kau sedih , yang sentiasa berharap kau sembuh bila kau sakit , yang sentiasa buat kau gembira , yang selalu tak pernah putus mengharapkan yang kau akan jadi miliknya walaupun dia dan kau tahu , semua itu bagai mimpi . . dan yang paling penting , orang yang tak nak tengok kau terluka event atas apa jua alasan . .

kalau antara mereka itu ada ciri - ciri tu , kau pilih lah mereka . . kalau kau masih ragu - ragu , seperti kata yag lain , istikharah . . kalau kau nak cari aku , kau tahu mana nak jejak aku kan ?
aku doakan untuk kau . :)

Siti Mashitah Saidin said...

ye. aku stuju dengn komen kat atas, istikorah, :)

monologtinism said...

permintaan kalau ada dua memang berbelah bahagi.
minta petunjuk Dia la solusinya apa lagi

Kepala Manchiss said...

kadang gua tertanyatanya. awek cun mana yang sanggup jadi pembunuh bayangan neh.

Faaein Talip Roy said...

Firasat aku mengatakan itu adalah kamu... aku penembak picisan aje.. gambar tu tetap hebat di mata aku..


*terima kasih.. memang emosi tu pentingkan...

~Kenanga Suchi~ said...

aku faham rasa itu.
dalam pengharapan.
yang mungkin takkan jadi kenyataan.
tapi kuasa Dia itu terlalu tinggi utk kita jangkakan.

dochi said...

semua dah cakap dan aku setuju.

book seller said...

cari yang benar singgah dan mengerti.. :)

Qaseh dalia adelia said...

siapa antara dua bisa membuat kamu ketawa dengan ikhlas tanpa memikirkan hal2 lain ...

lieynanilaz said...

buat istikharah untuk dapat petunjuk yg terbaik....:)

stalker hebat ! said...

berserah diri pada-NYA la weyh.

Afiq Ah said...

memutuskan sesuatu perkara

itu sukar

berdoalah

minta petunjuk

terpaling terbaik

aku doakan kau, yang baik-baik

maCy said...

siapa antara dua?

dia memilih atau kamu memilih?


p/s : mata. cantiknya

missSenget said...

bawak dua2 jumpa mak ayah...

tengok mana mereka lagi berkenan..

(the naked writer) said...

doalah selalu untuk yang terbaik

Asrul "iLham" Sany said...

susah kalau hati atau cinta ada tiga segi (atau bersegi2 ni)...

bikin hati lagi tambah ber'bulu'

^baju kurung^ said...

susah..susah..
brdoalah :)

HEROICzero said...

terlambat mungkin aku , kau sudah dapat jawapan dari komen2 atas .

ah kau pun tahu jawapan nya . =)

good luck !

PENCONTENG said...

sahaja aku solat sunat istikharah dua rakaat kerana allah taala.

allahu akbar :)

YuYun@HanleeYun a.k.a KuLaT_NaKaL said...

love isn't who you can live with, it's who you can't live without!!

Sca Ndx said...

kahwin dua, hehe
ok ok tak lawak