Wednesday, December 8, 2010

Makan Buah Untuk Diet

Semangat betul nak turunkan berat badan kurangkan makanan berlemak dan banyakkan makan makanan berserat.try diet baru pula kali ini dengan buah! sebelum ni aku diet tanpa makan nasi dan just makan biskut dan susu saja di samping berjoging.memang berhasil tapi now diet tu seakan tak memberi kesan.tak kira la aku makan atau tidak,berat tetap maintain tak turun dan tak naik.ada orang kata,itu limit bagi berat aku kira dah tak boleh nak turun lagi.pelik,berat pun ada main limit juga kah?

.

ada dua blog yang aku selalu blogwalking tuan punya blog jenis jaga badan dan mengamalkan diet yang sihat.salah seorang dari blogger tu pernah mengalami lebih berat badan dan sudah pun berjaya menurunkan berat badan dengan jayanya.buatkan aku kagum dan nekad nak jadi seperti dia ini mesti! dan hari ini menu makanan aku adalah.....

.

.

.

sarapan pagi

- susu anlane + oat

- biskut jacob weatmeal

.

.

makan tengahari

- salad buah-buahan

- air kosong

.

.

makan malam

- roti weatmeal + keju

- air kosong

.

.

kenyang ke? entah aku aku rasa kenyang jerk...terutama masa melantak buah-buah tu tengahari tadi.sebiji apple hijau,sebiji pear,sebiji tomato,beberapa potong timun.semua aku potong dadu dan tambah sedikir mayonis salad buah-buahan.try lah memang kenyang dan terbaik.tak rasa lemah badan pun still boleh rasa cergas sampai waktu makan malam.berbanding dulu,aku just makan biskut kering dengan susu dan badan still rasa sedikit lemah biarpun aku melantak berkeping-keping biskut kering.okay ini adalah percubaan untuk tempoh satu bulan...kalau berhasil,boleh di teruskan.

.

.

.

.

.

.

.

.

MASIH GEMBIRA

SEBAB SUDAH BOLEH MAKAN NASI =)

.

.

No comments: