Tuesday, October 26, 2010

Bunuh Diri Secara Halus

Aku tahu ini salah tapi aku tetap tak ambil peduli walaupun aku dah pun terima akibatnya minggu lepas.selera makan sudah mati boleh di kira hanya beberapa kali saja aku makan nasi dalam sebulan.dan selebihnya aku makan biskut untuk menjadi alas jika terlalu lapar.badan sudah semakin lesu dan kurang bertenaga.sampaikan aku pitam 2x dalam masa satu hari.sekali kat rumah pada awal pagi selepas bangun tidur.mahu turun dari katil,dan tiba-tiba pandangan menjadi gelap dan aku terduduk.
.
terasa satu badan aku sejuk dan tekak meloya mahu muntah tapi kosong.cuba bangun tapi tak mampu,cuba panggil mak minta tolong tapi mak mungkin di dapur tika itu tak dengar panggilan aku.nasib ayah nampak cepat-cepat panggilkan mak.
.

bancuh air garam - bancuh air garam

.
itu yang aku mampu sebut lemah,mak bising sebab aku tak makan malam semalam.seingat aku semalam balik dari kerja aku mandi dan terus tidur kerana terlalu penat.sedangkan seharian aku tidak makan langsung tidak ada satu makanan yang masuk dalam perut.
.
.
kali kedua aku pitam dalam bas masa dalam perjalanan ke tempat kerja.kepala aku betul-betul pening rasa mahu muntah,turun dari bas aku cuba gagahkan diri berjalan terus ke tempat kerja.ada yang melihat mahu membantu,tapi aku menolak.sampai di tempat kerja aku rebah lagi.dalam hati aku berkata,andai aku mati hari ini,siapa yang akan jaga keluarga aku sedangkan keluarga aku bergantung harap pada aku...

.

.

.

.

.


.

dan air mata pun menitik sayu...
.
.

No comments: