Friday, August 27, 2010

Hati Berdarah

Pandang tepat ke hadapan terbentang luas dataran kosong itu.dongak ke langit tetap kosong tanpa palitan.
.
.
.
Penat menahan rasa sakit dalam dada aku betul-betul terasa sakit kat dada.benci apabila berperasaan begini.masuk kerja wajib senyum meski pun hati sedang berdarah parah.bergurau dan berbual mesra bersama teman serta majikan senyum senyum semanis yang mungkin seikhlas yang mungkin.berharap sangat senyuman yang penuh bergula itu bisa menyembunyikan rasa pedih dalam hati.rasa seperti mahu meraung sekuat mungkin sebebas rasa tapi aku tahankan.jangan bukan di sini tempatnya sabarlah tunggu masa dan waktu yang bertepatan itu tiba.tapi aku tak mampu bertahan lagi lalu malam ini aku rebah sekali lagi.hanyut di bawa arus perasaan yang tidak tertahankan.tidur bertemankan airmata berpelukkan kedinginan itu sudah lali bagi aku.

No comments: