Tuesday, January 17, 2017

Gagal






Dalam banyak-banyak kegagalan yang pernah aku alami,ini jenis kegagalan yang paling aku kesalkan.Kesal teramat sampaikan aku menyalahkan diri sendiri...Dah tak sanggup lagi nak terus bertahan.Biar sesusah mana pun,lebih baik daripada duduk senang lenang tapi membakar hati hampir setiap hari.Rasa serba salah lebih mengatasi...kalau tak kerana hormat,mungkin sudah lama aku lantang bersuara.

Bukan tidak pernah mencuba...sudah berkali-kali dari cara yang paling halus paling lembut berkias.Tapi pemahaman dan penerimaan tu aku tidak pasti samada ia pernah menjentik hati atau saja buat tak reti.Dan aku belajar sesuatu...mendidik "orang tua" lebih payah daripada mahu mendidik budak.





Berharap sangat masa cepat berlalu
Berharap sangat semua bebanan pergi 
dengan kadar segera.....
penat!







No comments: