Tuesday, November 25, 2014

Ancaman









Sampai sekarang aku masih tak faham kenapa kau masih berperasangka buruk pada aku.Biarpun kau sekarang sudah merasa sedikit aman dengan keberadaan aku yang jauh.Masih aku ingat sebaris ayat yang menyindir kau tuju buat aku,untuk menerima hakikat.Sedangkan kau sendiri masih tak boleh menerima hakikat hidup sendiri.

Dalam perhubungan,kepercayaan,tolak ansur,menerima dan saling memahami itu menjadi kepentingan.Tapi kau masih terus menerus menyakiti hati dia dengan menanam kebencian terhadap aku.Kau tak sedar,bertapa beruntungnya kau yang di pilih oleh Dia sebagai teman hidup selepas aku? Sedangkan aku dengan status begini,langsung tak punya ruang untuk berada di dalam hidup Dia...langsung!!!







Kau takut kau rasa terancam
kerana Dia masih mengingati aku
sedangkan kau lupa 
kau sendiri yang menyebabkan Dia
terus mengingati aku
hargai Dia jika kau masih sayang.














No comments: