Wednesday, January 2, 2013

Januari - Dua




Entry pertama untuk tahun dua kosong satu tiga.Setiap tahun pun akan ada ucapan dan pertanyaan tipikal...

"selamat tahun baru,moga tahun ini lebih baik dari yang lepas"

"apa azam baru?"


Apa azam aku? 

Tak ada.Aku tak punya sebarang azam,saban tahun pun semuanya sama tak ada sebarang perubahan melainkan usia yang semakin bertambah dan cita-cita yang tak kunjung tiba.Aku melihat setiap perjalanan yang aku lalui penuh dengan kesakitan dan kekecewaan.Banyak perkara yang aku cuba buat dan rancangkan,tapi ia tidak seperti yang aku bayangkan.Ditambah dengan faktor masa yang seringkali buat aku merasa sibuk saban hari.Aku hanya berharap,kalau satu masa nanti aku punya peluang untuk melakukan perkerjaan yang aku suka sahaja.







Aku harus kuat aku harus bertahan
ya untuk tempoh yang bakal mendatang
yang tidak dapat aku ramalkan
segalanya mungkin.....

No comments: