Saturday, July 28, 2012

Kutu Di Sebalik Rambut





Udang di sebalik batu, udang di sebalik mee - tipikal sangat berkias sangat.
Kutu di sebalik rambut - nampak macam jijik parasit sinis

Bila ada orang yang cuba mahu berbuat baik dengan aku,biasanya aku lebih suka mewujudkan rasa curiga yang berlebihan "paranoid".Aku tidak pernah mahu percaya pada sesiapa pun,bagi aku mereka hanya mahu ambil kesempatan untuk "kepentingan diri" semata.Dan biasanya bila ada perkara tipikal yang cuba di tawarkan kepada aku,biasanya aku akan ambil sikap tidak peduli atau buat-buat lupa atau buat-buat tak nampak.

Tuan B cuba nak buat baik dengan aku...biar pun kebaikkan dia tu tidak bisa memudaratkan aku,tapi tetap juga buat aku rasa payah.Aku tahu Tuan B sudah lama suka pada aku sejak aku berumur lapanbelastahun lagi,sejak aku mula di kenali di daerah lagi.Tapi aku tidak berminat dengan sebarang ikatan hati yang serius terutamanya dengan ahli organisasi sendiri...never!

Setelah aku kecewa dengan Polis F yang aku kira telah mengkhianati maksud "kawan" pada aku tempoh hari,sekarang aku lebih suka bicara secara terus.Membina tembok batu setinggi langit di sekeliling hati.Aku memang tunangan orang,andai aku masih sendiri pun,masih juga aku tidak relakan sebarang urusan hati berlangsung di antara aku dia dan MEREKA.










Aku sudah cukup serabut dengan
keadaan yang sedia ada,
jadi tolong jangan di tambah lagi
beban di hati aku...







21 comments:

- elina - said...

perangai ini bagus.
kalau nk dibandingkan dngn perangai aku,
yang semua bnda aku pcaya dia ikhlas.
dan akhirnya, aku yg parah.

dill said...

curiga tu perlu. sebelum terjadi ape2 yang boleh bikin hati merana, lebih baik berjaga2 kan awak?

dill.

HAdira Kifly said...

Moga kau tabah kawan.

Harap puasa kau baik-baik saja.

~Kenanga Suchi~ said...

bertabahlah. :)


untung sudah menjadi tunangan org.
aku masih terkapai-kapai di tempat yang sama, dengan manusia2 yang sama, yang pasti takkan aku miliki.

the malay male said...

ada makna

ghost writer said...

pertunangan adalah daerah kau sekarang. namun belum tentu kau dapat lakukan sesuka hatimu. pertunangan boleh saja jadi rantai belenggu.

BERMASALAH said...

perangai kita boleh dikatakan sinonim juga.
peh.. dapat aku bermuhasabah di sini.

Faaein Talip Roy said...

Berdoalah.. semoga dijauhkan dari tipu daya mereka..

Salam Ramadan PTB.. lama dah tak ku jejak halaman ini..

Ninaaa said...

mereka akan kuatkan kau!

hanaahmad said...

curiga dalam berjaga-jaga

Mutiara Bernilai said...

pertunangan sememangnya tempoh ujian

aku doakan kau lulus syg!

Tulisan Bogel (admin) said...

Aku kira kau masih boleh bertahan. Darah orang bertunangkan manis kata orang.

Macy Humaira said...

harap kamu baik2 saja..

Rain said...

pengalaman lalu memang beri kesan ke atas tindakan masa kini.

tegas pendirian kamu akan elakkan kamu dalam dilema berbanding berlembut hati yang kadang-kadang susah sendiri..

Syf serabai. said...

kuat.aku tahu kau kuat.lalu,pilih solusi

cimöt said...

Membina tembok batu setinggi langit di sekeliling hati

aku rasa aku kena berbuat gitu jg..

zoul said...

ahh sama pulak sifat kita.
kerana bila percaya ini menambah serabut minda.

bukan berpaling dari keikhlasan seseorang, tapi menjaga hati dari dilukakan.

YuYun@HanleeYun a.k.a KuLaT_NaKaL said...

lama sudah aku tdk berkunjung di sini..kau apa khabar? lama juga tdk mengupdate blog?

Gillette Flores said...

Gill juga paranoid begitu, jadi Gill faham. Kadang2 bila terlalu byk masalah yang menimpa, kita cum amahu rasa tenang dan mahu sesiapa menambah apa2 lagi beban.

Salam kenal awak :)

silent said...

baguslah. beringat nanti sakit.payah pulak nak ubat

hara said...

same with me..kdg2 aku tahu orang tu baik bersebab,tapi tetap jgak tolong beliau. and somehow,mungkin terbit sedikit urusan hati yg mcm kau ktakan tu. miserable!
p/s:rindu sama kamu punya writing. and, blog aku pon terbiar,hehe.how i really wish to write smthing skrg ni.
chil, hara :)