Friday, January 6, 2012

ON OFF


Kau fikir penghujung 2011 adalah penamat bagi segalanya.Kau fikir semua benda kau boleh selesaikan sebelum masuknya tahun 2012.Tapi sebenarnya tak,kau gagal lagi lagi dan lagi.Kau dah nampak jalan tapi tiba-tiba kau boleh tukar haluan yang terang-terang dah memang salah.Now kau sendiri buntu tak tahu nak buat apa dah.Semua dah di aturkan tunggu masa je dan kau duduk membilang hari-hari yang kau harap akan berhenti berputar.


*tak boleh nak feeling sangat lagu ni betul-betul mengganggu


Stupid mistake again...
ha.ha.ha.ha bijak-bijak kau,kadang-kadang datang juga bodohnya.Kau rasa macam nak bunuh diri kan? Tapi kau sendiri penakut,nak lukakan jari sendiri pun tak sanggup,inikan nak bunuh diri? lupakan! Rasa macam penat dan terbeban,tapi masalah tu kau sendiri yang carikan? sekarang kau hadaplah sampai muak.Terasa macam nak minta cuti sebulan kat bos then pergi bercuti ke tempat sejuk macam cameron highland,fraser hill,bukit tinggi,bukit larut dan mana-mana tempat sejuk.Then tidur saja sepanjang masa tanpa perlu keluar,bermimpi sampai tak mahu jumpa realiti.

Kau tahu tak,penyakit kau ni dah parah dah tak boleh nak di selamatkan.Kau nampak ada peluang tu,kenapa kau biarkan? Tak sampai hati? berat hati? kau mengaku hati kering jiwa tak ada rasa.Tapi bila kau pandang muka dia,kau jadi tak sampai hati kau jadi kesian kau jadi sedih.Sebabnya kau dah mula ada sesuatu pada dia walaupun sebelum ni kau bermati-mati nak nafikan.heh! kelakarlah kau ni...

Dah...tak payah nak annoying sangatlah.Ada waktunya hati kau perlu bertindak kejam,bukan bermakna kau kena cincang dia lepas tu perah jus limau sampai dia dah tak terdaya nak hidup.Tak perlu buat macam tu sekali.Diplomasilah...Bukan ke kau dah cukup pro dalam bab psikologi ni? Pesal kau jadi lembik tiba-tiba ni?







Dalam tak sedar
sudah semakin jauh aku berlari
sampaikan aku tak perasan
banyak hal yang aku dah
tak pedulikan.....


18 comments:

unknown said...

aku tahu kau sedar semuanya telah diaturkan..

teruskan berjalan,

sesuatu menanti kau di depan..

yang terbaik untuk kau!


^_^

Afiq Ah said...

shh. diam dan teruskan berjalan.

Teenager Housemaid said...

seringkala kita mengatakan diri kita heartless,
tapi peliknya, mengapa masih adaa rasa?
-_-'
hati, juga adalah organ yg sukar utk difahami..

p/s: moga dirimu dapat pergi bercuti..lari sebentar dari kekusutan masalah..:)

~SaL IjOu~ said...

Teruskan melangkah,
walaupun langkahan itu seakannya payah..~

Jiwa terasa amat sakit..ia satu proses kehidupan yg amat rumit..~

Perlahan2 cuba yakinkan & perlahan2 cuba cari kekuatan..~

Pasti akan sampai ke tempat yg ingin dituju..walaupun jalannya penuh berliku..~

delarocha said...

lepas ni kena ambil peduli perkara2 yang tertinggal.

hanaahmad said...

jalan pelan-pelan dan kau harus redha jika ia perlu untuk diteruskan. jangan banyak berfikir hal yang tidak-tidak.

LadyBird said...

awak.. lady pernah lakukan..

ambik cuti sebulan tuk melarikan diri..

lari ke klang selama dua minggu.. habiskan waktu ngn kanak2 riang.. tp tetap dihantui..

kemudian sambung lagi cuti seminggu.. sambung ke melaka kononnye tuk cari kedamaian..

tapi semuanya x berbaloi..

selagi diri tak terima itu suratan takdir..

motifnye.. selagi larikan diri dr masalah, mslh itu xkan pernah selesai..

cube berhadapan dan cube membuka hati tuk menerima..

pasti segalanya dapat diselesaikan walapun perit..

missSenget said...

dpt lari dari realiti mmg best..


eh..selalu gak rasa nak mati..

tapi fikir dosa melambak..
rasa takut..

hahaha..

Ayu Azuri said...

berjalan ke hadapan ,
tapi seringkali terasa seperti berjalan ke belakang . . .

Dunia
tak seperti yang kita harapkan . .



ada sesuatu yang kau sembunyikan , dan . . . . hanya Tuhan yang tahu . . .


Semoga kau punya kekuatan untuk terus melangkah dan ada diplomasi antara kau dan dia yang membuah kebahagiaan . . . Doa yang terbaik untuk kamu . . . Take care . .

e. indah said...

betul, seem ur writing my journal here...aku terasa nak lari, tap teda tempat nak pergi ...nak terasa bunuh diri, betullah lukakan jari sdiri pun takut ...

*apa khabar kamu?
aku lama tak bloging...hidup di luar sana sgt sesak ...kini aku perlukan teman bicara, kembali semula ke dunia maya-blogging

Arm_mj said...

=) my dear friend..

teruskan melangkah..
lupakan luka semalam..
pandang hari ini sebagai hadiah paling bermakna..
dan esok suatu kejutan dari Tuhan..

Hati kamu..
tak pernah kering..
kadang-kadang cuma kita merasakan..
kerana hati itu milik Tuhan.
kita hanya meminjam..

cinta itu juga milik Tuhan..
Dia berikan pada kamu 1 rasa..
untuk kamu tahu
Tuhan itu amat cinta kamu. =)

hani said...

kalau kamu rasa kamu perlu lari,
larilah ke dalam dakapan tuhan,
DIA sentiasa tak pernah jemu untuk membantu dan membimbing.dan kamu akan bertemu apa yang kamu carikan
:)

monologtinism said...

memang perlukan masa untuk mengawal perasaan, yang keliru penat dan tak keruan.
kerana itu nikmatilah nikmat indahnya hidup berTuhan..

aimie amalina said...

waht goes aroud
will come around to us.. :)

x pe..cuba sedaya upaya sudahkan yg bakal berlalu x lama lagi

setiap kesulitan ada kemudahan kan :)

pray 4 d best..:))

ase cm ni rose merah plak...r u?hehehe :p

Faaein Talip Roy said...

tetiba aku tak tau nak kata apa..


apa-apa pun.. semoga kau baik-baik sahaja sahabat.

biarpun sudah berganti tahun.
jangan pernah kau menyerah selagi kau berdaya untuk berusaha..

berusha untuk apa?

kau sahaja yang tahu..

Mutiara Bernilai said...

jum lari!

lari menuju Dia :D


p.s kalu nak lari, ajak la mutiara skali,,p jepun ke :D..mneyelam laut ke..

lonelyroseblack said...

time goes fast..people change, kita semua makin tua... :)

salam tahun baru tuan, moga masih boleh diucapkan... :)

hara said...

sound stupid jugakla..
blajarlah mnerima ssuatu dgn redha, n be strong okeh ;)