Monday, August 1, 2011

Usia : Kemeja Biru Untuk Ayah


SELAMAT HARI LAHIR AYAH
MOGA PANJANG UMUR MURAH REZEKI
DAN HIDUP LEBIH DI BERKATI ALLAH HENDAKNYA
AMEEN.....



23 julai 1956 hari kelahiran ayah dan kini usia ayah sudah menjengah ke usia senja.bebenang halus di kepala semakin memutih dan tidak selebat dulu yang kini mulai menampakkan kulit kepala.dan dalam tempoh beberapa tahun ayah menjadi ayah aku,aku amat terhutang budi dengan segala pengorbanannya membesarkan aku dan adik-adik.sungguh jasa ayah tak mampu aku balas,bertapa besarnya pengorbanan ayah yang sanggup bersusah untuk kami semua.penat jerih bekerja siang malam demi untuk menyempurnakan kehidupan kami.

dan untuk sambut malam tadi,semua berjalan lancar seperti biasa seperti tahun-tahun yang sudah.cukup hanya untuk kita-kita saja,dan inilah masa yang benar membahagiakan bila semua berkumpul untuk meraikan hari yang bermakna ini.dan,mulia juga turun ada bersama untuk meraikan hari lahir ayah lagi.sungguh aku bahagia dan terharu takala melihat senyuman di bibir tua ayah.dan untuk tahun ini,kemeja biru adalah hadiah istimewa buat ayah di hari lahirnya kali ini.





terima kasih ayah
kerana menjadi ayah orang
terima kasih ayah
kerana masih menyokong orang......

6 comments:

Mawar Berduri said...

selamat hari jadi ayah.

monologtinism said...

aku sayang ayah aku juga

Paolo Balam said...

maskulin...hehe

Unknown said...

ayah totap cool

ghost said...

seorang ayah yang merenung jauh.

"bagaimana nanti anak-anakku..?"

PenjuruKosong said...

mmg itu tugas seorg ayah
ingin lihat ank2 berjaya

kita..
hargailah mereka..