Monday, July 25, 2011

Dungukah?



datangnya tidak pernah awal
semakin lewat tak kira waktu
nak kata rumah jauh berbatu
lagi jauh rumah aku

aku sudah mulai bosan untuk terus bekerjasama dengan golongan yang sering meletakkan beban berat ke bahu aku seorang.hei,kita kerja satu tempat gaji bulanan sama banyak dapat,tapi mengapa aku yang melebih penat bersusah payah untuk syarikat? seawal pagi semua kerja aku yang buat aku yang selesaikan.dan kau datang lewat muka tak bersalah mula buat-buat sibuk.sedangkan semua kerja-kerja yang kau patut buat,aku dah selesaikan.

sialan kau perempuan! masih mahu berlagak pandai sedangkan banyak benda yang kau belum khatam lagi.mari sini aku ajar kau tengok sini tepat-tepat apa yang di katakan teliti apa makna kualiti.bengap! masih tak faham masuk telinga kanan keluar telinga kiri tengok angguk konon faham.dan esoknya kau ulang lagi kesilapan yang sama.kau tahu tak,kau ini bego tak layak sama sekali untuk terus di sini.berambuslah!





sesekali tidak mengapa
tapi kalau hari-hari
rosak reputasi.
terpaksa menebal muka aku juga!


12 comments:

Wanz Mejuez said...

Ini kes sebab bos perempuan eh???heheheh sabaq sabaq sabaq..!


>_<

^baju kurung^ said...

hoho..
ayt mcm scary
tapi sbr ye~

SUXX said...

aku rasa anda.

CassiaSiamea said...

ini kes parasit ni...
parasit harus dihapuskan...

Mutiara Bernilai said...

:(

dear,
kita pun rase mcm tu,,
even bukan kije kita pun kita buatkan,,

asalannya, hanya mahu membantu sekali sekala, tapi akhirnya dah mcam rutin dan kerja harian saya pula,,

agaknya, org seperti saya mmg senang dibuli,,walopon jawatan sy lebih tinggi,, sbb tu ad org dulu2 kata, buat baik berpada2,,eit?

*aish, merungut lg, cacat ibadah,,hu,Allah sdg uji keikhlasan n kesabaran sy,,nampak sgt dah x ikhlas ,, T___T

missSenget said...

kamu..

sila tukar keje lain..

err..

Asrul "iLham" Sany said...

kalau kamu rasa tak gembira... cari tempat yang boleh mengembirakan kamu (pengalaman dari seorang penulis yg sgt2 memilih tempat kerja haha)

Ayu Azuri said...

kalau hati kata benci, pergi.
tak usah kau bebankan diri dengan perkara yang tak perlu.

Faaein Talip Roy said...

tegur ajelah dia tu.. biar dia sedar diri.. ni kalau tak tegur sampai akhirnya dia begitu.. erkk.. aku khuatir jadi kat aku plak.. mohonlah dijauhkan...

Mawar Berduri said...

andai dia adalah bawah tanggungjawab kamu. kamu berhak buat keputusan untuk dia.

ghost writer said...

sound direct jer...paling koman pun bisik kat telinga dia dengan nada sinis.siyes,dia faham dengan sendiri.

nurniyusoff said...

bangang kannn ...
suatu hari ko akan kuat utk sound die.