Tuesday, July 26, 2011

Dia Homesick

bebarapa hari lepas mak menghubingi aku,katanya mulia mengadu mahu berhenti belajar kerana tak mampu membawa subjek itu.mak minta aku bercakap sendiri dengan mulia,kerana mak percaya,mulia lebih mendengar kata aku.kusut aku di buatnya...bebanan sendiri belum habis si tambah pula dengan hal mulia.aku bisa saja membaca fikiran mulia,dan yang benarnya bukan kerana tidak mampu ikut,tapi hatinya tidak di situ.aku terbaca status mulia di muka buku...

"kalaulah asrama ni dekat dengan rumah,hari-hari nak balik rumah"


sebaris ayat itu sudah cukup kuat untuk membuktikan yang mulia sebenarnya rumah sakit "homesick" inilah kali pertama dia berjauh dengan keluarga.inilah kali pertama dia belajar mengurus dirinya.dan aku,akan tetap terus sokong dia biar pun dari jauh,asal saja dia terus kuat dan habiskan pengajian mengikut tempoh perjanjian.






dia homesick aku tahu
dia tak pernah berjauh selama ini


11 comments:

skandaLdariLangit said...

am i abnormal for neva feeling homesick?

Wanz Mejuez said...

menghubingi tuh apa bro?? keh keh keh


Alah nurse2 sana comel2... mesto dia layan punya ler.. >_<

ghost writer said...

kalau tak dimulakan dengan belajar menjauh,bila lagi...

missSenget said...

biasa laa..

mula-mula..

Penulis Bogel (the naked writer) said...

dia belum jumpa sekepala...tunggula, beberapa masa nanti...bila jumpa, aku takut dia lupakan rumah. perhatikan dia dan jgn jauh.

=)

chirpy_chummy said...

normal. biarkan dia belajar hidup berjauhan. dia kan lelaki. *senyum

man-man.

x lama. nnt bila da sebati, ok la tu.

CassiaSiamea said...

lelaki perlu hidup lebih berdikari..

homesick tu utk sementara waktu saja..

si para para said...

bila dekat pasti jauh..
bila jauh pasti dekat..

monologtinism said...

sekejap je tu tak lama.

aku dulu pernah homesick juga T_T
tapi dua tahun saja tak lama.
err. ya.

nurniyusoff said...

susah tu,
bile die dah rase tak seronok.
die akan ingat rumah je.

unknown said...

(^_^)