Thursday, June 16, 2011

Selamat Hari Jadi : Surat



Selamat Hari Jadi...
Moga Panjang Umur,Murah Rezeki
Dan Hidup Lebih Diberkati Allah Hendaknya
Ameen...



Buat Masyhur tersayang :-

Assalamualaikum.....
Sayang,sihat? harap begitulah moga hidup kamu selalu di limpahi rahmat dari yang ESA.lama sudah tidak bertemu hati semakin rindu saban hari saban waktu sayang.ini hari lahir kamu yang ke-8 , sejak dulu tidak pernah punya peluang untuk meraikannya bersama keluarga.bagaimana agaknya kehidupanmu di sana sayang? sudah tentu kamu bahagia malah lebih bahagia kerana dapat merasa nikmat tinggal di dunia syurga.bertapa bertuahnya kamu sayang tak perlu bersusah dalam mengharungi hidup di dunia palsu yang di penuhi dengan parasit dan hipokrasi manusia berhati bangkai.

sayang masyhur...

tahukah kamu bertapa keluarga teramat rindukan kamu sayang sejak kamu mula menjauh lagi sayang.terutama sekali mak...biarpun pada luarnya mak nampak tenang tapi dalam hatinya sangat-sangat merinduimu.kadang kala ada saja kenangan tentang kamu yang mak ceritakan.kalau dulu,mak tak mampu nak tengok gambar kamu pasti akan ada sebak.tapi sekarang mak cuba juga cari kekuatan mungkin mak sudah redha dan terima hakikat.ayah pula...memang rasa serba salah sangat pada mulanya dan alhamdulillah ayah sudah pulih semula.dan kewajipan kakak adalah buat mak,ayah dan keluarga kita gembira dan bahagia.


sayang masyhur...
cahaya masyhur itu nama yang kakak pilih untuk kamu dulu dengan harapan kamu akan sentiasa dihargai selalu.biarpun dimana kekurangan kamu,keluarga kita tetap terima kamu sebagai insan yang sempurna,malah lebih sempurna lagi dimata hati kami sayang.tak kira berapa besar pun penghinaan orang terhadap kamu,kita tetap akan pertahankan.jangan risau ya,sayang...kakak tahu keluarga nenek tak sukakan kamu malah memandang kamu dengan pandangan yang amat berbeza.seingat kakak,nenek tak pernah sentuh kamu apalagi mahu dukung dan peluk cium kamu.tapi mujur...hanya ucu saja yang memahami yang menerima kamu sebahagian dari keluarga cikgu haji.


sayang masyhur...

kakak rindu...rindu sangat-sangat pada kamu genab umur kamu 8tahun sebaya dengan anak ibu dan mak andak.darjah 2 mereka dah ke sekolah pun sayang...hajat kakak tak kesampaian tak sempat kakak nak sekolahkan kamu tengok kamu dalam unifrom putih biru.tak dapat tengok kamu berlari-lari riang bila kakak datang ambil kamu.kakak teringin sangat sayang...bila kakak tengok budak yang sebaya kamu,hati kakak jadi sayu dan rindu.kakak rindu nak peluk cium kamu macam dulu nak ajar kamu ketawa dan senyum.walaupun susah,lama-lama kamu jadi pandai bila kita sama-sama ketawa.

sayang masyhur...

kakak ingat lagi bila kali terakhir kita jumpa dulu...masa tu kakak ada program kat sekolah dan pada masa yang sama kamu akan jalani pembedahan ,akak rasa berat hati nak pergi.tapi mak ayah beri keyakinan yang semuanya akan selamat dan kakak mengharapkan hadiah pada ulang tahun kelahiran kakak nanti,adalah senyuman kamu.tapi kakak kecewa...kamu pergi tinggalkan kakak dengan janji yang belum terlaksana.kepulangan kakak kamu sambut dengan senyuman kaku yang pucat membiru.kakak sentuh pipi gebu kamu sejuk kamu bisu.dan kakak meraung di situ sayang...terketar seluruh badan kakak masa tu bagaikan lumpuh.


sayang masyhur...

sejak kamu pergi,kakak bagaikan hilang semangat susah kakak nak terima hakikat ini.kakak kesal sangat-sangat sebab tak dapat habiskan masa sepenuhnya dengan kamu.sedangkan di masa lapangnya kakak banyak buang waktu untuk hal-hal yang tidak ada kepentingannya.sungguh kakak kesal tak dapat nak maafkan diri sendiri rasa bersalah sangat takut kamu benci dan marah pada kakak.selimut biru kamu masih kakak simpan bila rindu kakak cium dan dakap macam kakak dakap kamu dulu sayang.jangan benci dan marah pada kakak ya,sayang.


sayang masyhur...

selama beberapa tahun tanpa kamu,kakak cuba belajar untuk terima hakikat ini terima ketentuan ini.ini takdir buat kita hanya dapat bersama untuk sementara...mungkin ini jugalah yang terbaik buat kamu.supaya kamu tak menderita sepanjang hayat hidup di kelilingi parasit dan juga manusia pemakan bangkai.mungkin TUHAN tak mahu lihat kamu derita berseorangan bila masa kakak dan keluarga pergi dulu sebelum kamu.khuatir kamu tak mampu berdiri sendiri takut nanti akan ada yang cuba menganiaya kamu tanpa sedar.maka kakak redhakan pemergian kamu,kerana kakak yakin kamu di sana akan di beri jaminan hidup bahagia.


sayang masyhur...
adakah peluang untuk kakak jumpa kamu selain daripada mak dan ayah? kakak berharap sangat kamu beri peluang itu...tolong beritahu pada TUHAN,izinkan kakak bertemu dengan kamu bersama mak dan ayah juga kakak-kakak dan abang kamu.kakak tahu di sana tempat yang abadi tempat yang aman tanpa nafas hasad dengki.janji dengan kakak ya sayang,kamu akan tunggu kami ke sana bertemu dengan kamu...kakak janji akan sayangkan kamu sampai nadi kakak terhenti sampai kakak dihidupkan kembali di tempat abadi itu....





cahaya masyhur
17 june 2003
selamat ulang tahun sayang...

14 comments:

JIJI YU said...

eid milad saeid

ghost writer said...

ouh semoga surat yang berbentuk doa ini tertunai dan dipertemukan dalam satu pertemuan yang syahdu...

dia patut membacanya.

penaberkala said...

semoga mahsyur tenang di sana :)

ghost writer said...

definisi bahagia?

kalau itu yang ditanya pada aku maka aku mengatakan sebagai bukan satu definisi tapi sebagai satu rasa...

bahagia itu apa yang kita rasa.

Mawar Berduri said...

"tolong beritahu pada TUHAN,izinkan kakak bertemu dengan kamu bersama mak dan ayah juga kakak-kakak dan abang kamu."

aminn ya allah..

JARI YANG TERBARAI said...

moga bertemu... amin

broken_nigina said...

sedih.

pisau belati said...

sayang...
kau ada di situ?
aku datang untuk beri bahu buat kau mengadu semua pada aku.

kau masih kehilangan? masih sakit? tolong bangkit sayang,jika bukan untuk aku,bangkitlah untuk "dia"

Sca Ndx said...

hmm.

Sca Ndx said...

harap mesej nya sampai
walaupun baru berusia 2tahun.

terbang lah sampai ke surga sana

skandaLdariLangit said...

nak nangis.

intan.maisarah said...

takziah buat kamu.
semoga dia tenang di sana

surat ini
buat sara fikir.

kita perlu menghargai setiap yang ada di sekitar kita..


semoga kamu baik baik sahaja

PrmpnDkwtMrh said...

dia tahu kamu sayangkan dia.

dia sedang tunggu kamu di pintu syurga.

:)

HEROICzero said...

redhakan kepergian dia, dan doa.

InsyaAllah, ameen.