Tuesday, April 12, 2011

Rindu Yang Terpendam

Maafkan aku
jika aku tak mampu kotakan
janji yang dulu
sungguh aku tak berniat
tapi kau memaksa

fahamilah aku walau sedetik
aku tak perlu banyak waktu
cume sebentar saja
cukup untuk melepas rindu
yang terpendam





Tahu tak apa itu erti rindu?
ada rasa sakit dan ada rasa indah.tapi bila rasa sakit itu ada jiwa betul-betul rasa terdera.kan?
tahu tak,awak adalah orang yang paling kejam jika awak biarkan seseorang yang awak sayang
merasa terdera jiwanya sakit hatinya.awak berjanji awak akan luangkan sedikit masa untuk
temani hatinya.tapi sedikit pun awak tak pernah tunaikan janji tu.dia tak minta banyak masa
awak,sekejap pun sudah memadai.dunia yang awak kejarkan tu,jika ditinggalkan sehari,mungkin awak akan alami sedikit rugi.tapi jika insan tersayang awak hilang pergi dan tak kembali lagi
awak pasti akan menyesal sampai mati nanti.





kumpul harta dunia untuk masa depan
itu tidak salah
tapi menjadi kewajipan
dan amanah
juga untuk kesenangan keluarga

tapi jangan sampai mengabaikan
insan tersayang
kasihan...
kekurangan kasih sayang

1 comment:

Seroja Jingga said...

maaf kerana tidak langsung mengemail kamu..

ya Allah kau berikan kekuatan pada gadis ini. kuat lah jiwa kamu wahai gadis..ye rindu datang kala kita tidak mahu menerima kehadiranya..