Friday, December 10, 2010

Perkara Bodoh

Memang betullah kata Pisau Belati,melakukan kesilapan yang sama berulang merupakan perkara yang bodoh.tahniah buat diri sendiri kerana berjaya memperbodohkan diri sendiri.lepas tu baru nak tersedar,eh kenapa aku ulang lagi benda bodoh ni? lepas tu abaikan malas nak ingat balik mulanya berniat macam nak insaf.tapi terlupa dan terus bodohkan diri untuk ulang lagi pekara bodoh macam tu.bangun pagi teruskan rutin seperti biasa seperti tidak bersalah,padahal nanti bila satu masa kau sepi sendiri,barulah nak terkenangkan dosa-dosa silam yang pernah kau buat dulu.aniaya diri sendiri barangkali...
.
oh,berita baik semalam aku sudah tidak berairmata lagi walaupun rasa down masih lagi membalut diri degil tak nak lepaskan aku.nak juga memeluk erat sampai aku sendiri lemas dan sesak nafas.memang sengaja nak buat diri aku merana berkurun-kurun...............*ayat tergantung tak tahu nak sambung apa.
.
aku terkejut tadi langsung pucat satu badan masa tengah tulis blog ni tiba-tiba ada bunyi benda jatuh dekat stor.habis semua memori hilang tak berjejak aku beranikan diri cuba intai di sebalik pintu,rupanya ada seekor kucing panjat atas almari dan menjatuhkan sebuah kotak kosong.dan sebab itu juga ayat di perenggan kedua diatas tergantung begitu saja.tak apa ini hanya sekadar monolog dalaman orang tak tahu.kalau tahu syhh...kita diam-diam saja rahsia sampai bila-bila nanti riuh rendah kat sini kecoh satu kampung aku tak suka itu.kecoh kat sana tak apa tapi kat sini jangan sesekali nanti aku kerat lidah sorang-sorang.
.
esok raya aidil adha...eh betul ke? entah aku sendiri terlupa mungkin sebab aku hanya cuti untuk satu hari.raya sehari dan esoknya kerja seperti biasa tak rasa macam hari raya pun.tapi bagus juga tak perlu aku terlalu lama bercuti di kampung.ada juga alasan untuk aku melarikan diri dari sanak saudara yang ramai tu.eh,tiba-tiba rasa sebak...teringat pada gambar perkahwinan W hari tu.yelah rumah aku dan W tak jauh nak masuk ke taman perumahan aku,perlu melalui kawasan rumah W.aku berharap sangat aku tidak terserempak dengan W nanti.kasih masih bersisa? keliru...selepas berpisah dengan I selama beberapa tahun,aku cuba menyemai cinta bersama W.tapi bertahan untuk 1tahun saja kerana bayang I selalu datang mengganggu macam hantu.

.

.

.

.

.

2010 aku banyak buat perkara bodoh
jadi aku berharap sangat dapat mati
dengan tenang jika sudah sampai ajal nanti
eh,kenapa aku rasa macam tak ada kaitan?

3 comments:

pisau belati said...

sayang,kamu masih sedih lagi kan?
adakah tika entry ini di tulis,kamu masih bersedih lagi?
tolong jawab aku dengan jujur...kamu masih bersedih lagi kan?

mari cerita dengan aku,aku masih ada bersama kamu.luahkan apa saja beban hati kamu,aku sedia untuk dengar...jangan diam saja jangan simpan saja.

seroja jingga said...

salam buat adik

terima kasih kerana tinggl kan msg di chat box

siapa yang tidak pernah sedih..siapa yang tidak pernah terluka hatinye..
untuk bangn..bkan perkar MUdah..tapi kamu harus cuba..cuba dan terus cuba..

Allah itu sentiasa ada wahai adik ku..
ah akak ini pun bukan sekuat mana..cuma ade sedikit harapan untuk masa depan buat akak terus move on..

kamu boleh email akak anytime lini_mohd@yahoo.com..as for rite now..akak disablekan ruang komen..hanye keran tiada sebab..biarlah berdiam dulukan..

akak nantikan email dari kamu ye..

salam sayang
seroja

Qalbie azzahra said...
This comment has been removed by the author.