Friday, November 12, 2010

Harapan Kecewa

Sunyi hari ni...aman? taklah hati sedang gundah gulana berperang hebat dengan rasa terkilan yang amat dalam.yelah berapa lama bersabar dan berharap,tiba-tiba sesuatu yang di kejar tidak dapat menjadi hak milik sedih kan.
.
begini,saya menyimpan hasrat yang besar berserta harapan yang menggunung tinggi terhadap sebuah buku yang telah lama saya idam-idamkan.kira buku ni limit dan susah nak cari di mana-mana kedai buku sekalipun kat tempat saya terdapat beberapa buah kedai buku,tapi buku yang satu ni memang payah nak jumpa.nak jadikan cerita satu hari saya berjalan di sebuah shoping complex dan terserempak dengan sebuah kedai buku ni dan terus masuk tanpa ragu-ragu.saya jenis gila buku pantang nampak kedai buku,mesti nak masuk tengok.tak dapat beli,dapat belek-belek pun jadilah.
.
dan terjumpa sebuah buku idaman...tengok harga kat kulit belakang sangat sadis harga mahal.sedangkan dalam wallet just tinggal beberapa keping not rm1 jerk.so,letak balik buku tu dan simpan azam untuk dapatkan buku tu apabila sudah punya wang nanti.tapi hari ini...saya dapat tahu yang buku itu telah habis di jual dan kedai tersebut tak punya stok lain.perasaan saya masa tu jadi kecewa yang teramat.serius saya betul-betul sedih dan menangis hanya kerana sebuah buku idaman.saya betul-betul ingin memiliki buku itu tapi nak cari di mana lagi? malam ini,saya rasa sangat down...
.
.
.
.
.
.
.
DOWN

No comments: