Friday, September 3, 2010

Mulut Celaka!

Sakit hati aku ingat bila baik rumah hati akan gembira beriya-iya aku mencari makanan di bazar untuk di bawa pulang.tapi sampai rumah aku dapat sakit hati gara-gara mulut celaka tu.sial betul! kalau tak tahu apa-apa jangan sesedap rasa nak cakap sebarangan dengan aku!
.
Aku tengah pening fikir mana nak cari duit,tapi kau sibuk-sibuk nak kisahkan berapa jumlah duit raya yang kau bakal dapat dari aku? aku tak ada bonus lah bodoh tak faham-faham ke,boleh pulak kau nak bezakan aku dengan kakak dan abang kawan-kawan kau lain.kau ni ada otak yang pandai belajar sampai universiti tapi ada juga bodoh bangangnya.
.
.
.
"woi,berapa rm duit raya aku tahun ni?"
.
"tahun ni tak ada duit raya"
.
"apa pula kau kan kerja"
.
"tahun ni tak ada bonus aku tak ada duit"
.
"duit gaji kau mana?"
.
"dah habis."
.
"tulah dapat gaji asyik beli baju baru je"
.
"habis untuk kegunaa lainlah"
.
"alahai dik apalah kita dapat kakak macam ni,tengok orang lain ada abang kakak macam- macam dapat.baju raya duit raya duit belanja semua dapat"
.
"kau diamlah!"
.
"tengok tu kepala angin"

.

.

aku diam terus masuk bilik air dan mandi...airmata mengalir serentak dengan jirusan pertama air di kepala.hati aku sakit betul-betul sakit kepala paip di pulaskan ketahap maksimum getah paip aku tanggalkan.biarkan air mengalir keluar dengan deras supaya dapat menutup bunyi deras esak tangis aku masa tu.
.
celaka betul mulut kau kan kau tak tahu apa-apa jangan cakap sebarangan.aku banyak berkorban untuk kau orang tahu tak.berapa banyak aku dah laburkan untuk kau orang tapi aku tak pernah minta balik.aku tak sambung belajar juga kerana kau orang sebab fikirkan ayah terpaksa tanggung belanja yang banyak kalau aku sambung belajar.kau ni nama je otak pandai belajar sampai universiti tapi bodoh dalam menilai perasaan orang lain.
.
aku selalu beli baju baru,make up,kasut,shawl itu duit aku suka hati akulah mahu gunakannya.tapi bukan bermakna setiap kali gaji,aku perlu membeli belah.aku hanya akan beli jika aku rasa aku perlukannya itu pun jarang sekali aku guna pakai.yang aku tahu,kau dengan muka tidak T.A.H.U M.A.L.U akan mengambil segala macam barang yang aku beli untuk kau guna pakai dengan sewenang-wenangnya.
.
sakit hati aku kalau ikutkan rasa memang aku tak ambil peduli pasal baju raya kau tu.dah aku carikan kau nak minta lebih-lebih pula.kau tak fikir ke baju kau tu aku beli guna duit siapa? mulut kau memang celaka macam sial kalau tak kerana puasa,dah lama aku tampar mulut kau tu.sedar diri kau tu sikit,kau belum lagi merasa kerja cari duit sampai nak sepruh mati.nanti-nanti kau dah kerja kau tahulah macam mana susah nak cari duit.buat masa ni sukalah kau jadikan aku tabung nanti-nanti kau merasa juga macam mana susah aku sampai makan pun ala kadar sebab nak simpan duit.

4 comments:

Anonymous said...

situasi kita mcm sama
but yet .. dorg lupa apa dorg buat pd aku dulu
skrg menagih minta itu ini pd aku ..

nak je aku sepak mulut msg2

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

adik beradik aku tak minta2 dengan aku. yang berlebih2 adalah sepupu2 aku yang tak habis2 tulis kat wall aku nak duit raya.

pffffftttt~

azahrohaizah said...

sabar ye sayang..

tulis surat layang,luah kan apa yg terpendam dengan cara yang dapat menyentuh perasan..
jangan marah2..api jangan di siram dgn minyakk..

ku doakan kau mendapat ganjaran yang melimpah ruah dari yang Maha Pengasih

Anonymous said...

pasti ada sejarah lain disebalik semua ini kan?

storm always start will a small winding moment.

i know, you face the worse after a bad start, but that should not kill the survivor deep inside your heart.

jangan beratkan sangat hal-hal yang berat.
hidup ini terlalu pendek untuk segala macam permasalah; so move on dan stand still.

tak payah nak kusut dengan segala jenis fikir, asalkan ko lurus dan telus, hidup kena jelas terus.

Life is too short.
so, appreciate those who appreciate your existance.

emosi takkan jadi stabil selagi kita kalut dengan fikir segala macam dunia; sabar dan let the wind blow all these away; then you will be far better than this.

trust me on this.