Friday, August 27, 2010

Korban Kasih

Menjadi korban pada yang tersayang bukan sesuatu yang mudah.biarpun aku terpaksa bersakit di sini,tapi aku sanggup asalkan yang tersayang dapat menikmati hari gembira itu.
.
.
.
sejak beberapa hari yang lalu setelah mengeluarkan hampir keseluruhan hasil dari perut ATM,aku benar-benar rasa begitu terhimpit.bajet bulanan sudah lari dan aku perlu cari alternatif lain bagi menstabilkan hidup yang semakin sempit.pada dasarnya aku kelihatan tenang dan seperti tidak mengalami kesempitan ekonomi.tetapi jika di lihat pada sudut yang lain,betapa aku benar2 rasa terhimpit.lebih-lebih lagi aku begitu kecewa apabila aidil fitri tahun ini tiada bonus.sedangkan aku sudah merencanakan perbelanjaan untuk perayaan akan datang demi insan tersayang.
.
ALLAH sedang menguji aku lagi ya aku tahu itu aku yakin ALLAH sedang menguji kesabaran aku.entah aku sendiri kurang pasti apakah benar aku masih mampu bertahan dengan keadaan yang tidak menentu ini.aku sanggup berhabis untuk tersayang biarpaun aku sendiri terpaksa mengikat perut.sanggup minum bergelas-gelas cecair jernih yang hangat itu asalkan kehendak yang tersayang dapat di penuhi.betapa aku rasa begitu berat tanggungan ini tapi itu yang wajib aku lakukan.meraka adalah tanggungjawab aku dan itu aku pasti.semoga ALLAH tabahkan hatiku...

No comments: