Sunday, March 1, 2020

Bertanding : Politik

Sebelum ni perbincangan 2 hala telah pun dibuat. Dan kita berdua telah setuju awak tak akan terlibat lagi dalam dunia politik. Tapi tak sampai 3 bulan pun... Tiba-tiba awak nak bertanding untuk jawatan peringkat DUN. Sejujurnya saya sangat tidak bersetuju apa lagi nak rasa bangga. Saya diam Cuba rahsiakan dari semua orang terutama kawan-kawan & keluarga. Tapi isu besar mana boleh tutup, kan. Seorang - seorang bertanya pada saya....

" Dia bertanding untuk jawatan.......?"

Berkata tidak adalah mustahil... Sebab poster wajah awak sudah tersebar. Bila saya persoalkan, awak hanya jawab...

" Dato' yang minta saya bertanding dia berharap saya dapat jawatan tu."

Permintaan Dato'? Bagaimana dengan permintaan saya? Dari awal, sebelum PRU 14 lagi saya sudah pesan, selangkah awak masuk ke dunia politik susah untuk awak berpatah balik. Dunia politik sangat kejam, bila awak terlibat dengannya, banyak perkara yang awak terpaksa korbankan.Dan salah satu dari nya adalah...

"Masa!"


Adalah sangat tidak adil bila hak kau terpaksa dikongsi dengan orang ramai... 😣



1 comment:

miao sai said...

ayo daftarkan diri anda di a*g*e*n*3*6*5 :D
WA : +85587781483