Monday, February 24, 2014

Hujan




Pernah pada hari turunya hujan lebat,aku berdiri kaku membiarkan saja diri di basahi.Membiarkan diri di peluk kedinginan yang membuatkan aku semakin rindu.Perasaan itu aku rasakan begitu sayu sehingga aku hanyut dalam tangisan kenangan lalu....Pada hari terakhir pertemuan itu hujan turun, Dia menghadiahkan aku sebuah diari miliknya yang mana di ceritakan semuanya kisah tentang aku dan Dia.

Dia tersenyum berwajah tenang saat aku menerima pemberian itu.Tapi jelas aku dapat lihat ke dalam matanya,dia sangat kecewa terlalu banyak mata itu menangis untuk aku.Saat dia ingin pergi,aku masih tetap berdiri kaku di situ melihat dia perlahan-lahan hilang dalam hujan malam itu.....





Hujan itu kenangan kesedihan
dalam hujan aku hilang ramai orang kesayangan
hujan buat aku sedih biarpun tetap ada
rasa tenang.....






15 comments:

reenapple said...

Waktu hujan kebiasaannya waktu yang mengamit memori.

t.a.t.a said...

aku suka waktu hujan. aku duduk kat tingkap tengok hujan. sambil tu melayan perasaan. tapi bila hujan berhenti aku jadi sedih.

~Sal Ismail~ said...

hujan..antara waktu2 yg sgt significant dlm hidup aku..seringkali ia mengundang seribu satu rasa yg x terolah dgn kata2~~

Sis Vee said...

setiap org dalm hidup ada memori yg derita , perit , sakit ... satu saat , sinar pasti datang .

dill said...

Kuatkan semangat. Allah ada.

dill.

Perempuan Patah Hati said...

hai, kamu.

aku baru baca komen kamu, last februari.


aku yg pergi lama atau masa yg t'lalu cpt berlalu ? *senyum. kamu, last update februari. now april. juga menghilang ya ?

Anonymous said...

I have been surfing online more than 2 hours today,
yet I never found any interesting article like yours.
It's pretty worth enough for me. In my view, if all
webmasters and bloggers made good content as you
did, the web will be much more useful than ever before.


My blog post - web page ()

dariana said...

Tengah tahun begini
Hujan bukan mercutanda mahu banjir
Wilayah kami, hujan malas turun

Kami bagi kata orang tua itu
"Jangan curahkan air di tempayan"
Guruh pelakar memekak
Kilat membelah langit
Sengaja mengugut
Sang Penjaja sepertiku
Hentikan teraikan

Suara baik kusimpan
Bertasbih kepada-Nya
Bertahmid semahunya.

Ramadhan 17.

Anonymous said...

Crazy, déjanté,plaine Coupe à travers la mise en œuvre
à l'intérieur nouvelles creer un nouveau compte facebook.
obtenir d'ailleurs R�ves comment hacker un compte facebook sans logiciel gratuitement.


my weblog :: comment pirater un compte facebook

Faaeinz said...

Hujan tengah membasahi bumi di saat aku baca entri ini.

Hujan itu boleh menggamitkan beribu-ribu kenangan.

Anonymous said...

Appreciate this post. Will try it out.

my web page; Las Vegas Appliance Repairman

Anonymous said...

Greetings from Carolina! I'm bored to tears at work so I
decided to browse your blog on my iphone during lunch break.
I enjoy the knowledge you provide here and can't wait to take a look when I get home.
I'm surprised at how quick your blog loaded on my mobile ..
I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, great site!

Also visit my website - premium cleanse Review

Anonymous said...

My programmer is trying to persuade me to move to .net
from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on several websites for
about a year and am concerned about switching to another platform.
I have heard very good things about blogengine.net.
Is there a way I can import all my wordpress content into it?

Any help would be really appreciated!

Anonymous said...

electronic cigarettes, electronic cigarettes, best electronic cigarettes, e cigarette health, e cigarette forum, ecigarette

Fnd Rocka said...

kalau dulu hadiahkan sebuah diari cerita kau dgn dia.skrg hadiahkan URL blog.