Sunday, March 27, 2011

Mensia-siakan Usia


Umur kau genab dan bertambah untuk tahun ini
lalu malam itu kau duduk mendagu dongak ke langit gelap
tengok bulan tengok bintang buat kiraan satu-satu
sampai ke angka itu,kau berhenti dan mengeluh...

dalam tempoh nafas itu,berapa kebaikkan yang telah kau lakukan?
seberapa bahagia kau lalui hari-hari?
berapa kali kau fikir tentang kegembiraan?
adakah ini kehidupan yang kau impikan?

kau menjawab semua persoalan dengan satu jawapan iaitu,





T.I.D.A.K!




Tuhan,kenapa susah untuk merasa apa itu bahagia yang sebenar-benarnya bahagia? bagaimana mahu menjadi seorang yang baik? aku tidak cukup baik untuk menjadi seorang insan.tidak cukup baik untuk jadi yang terbaik.tidak cukup baik untuk menikmati hari dengan senyuman.aku mahu jadi baik mahu jadi yang terbaik.tapi kenapa aku seringkali tewas?
Tuhan,adakah aku ini tidak layak untuk di sayangi?
tolong selamatkan aku,aku takut teramat takut...



No comments: