Thursday, January 6, 2011

Stupid Mistake!

Aku buat lagi aku ulang lagi walaupun aku sedar itu satu kesilapan yang amat bodoh! aku tak tahu kenapa aku boleh buat keputusan sampai macam tu.sepatutnya aku bertegas dengan mengatakan TIDAK! tapi apa yang buat,lain jauh sekali daripada apa yang ada di minda aku masa tu.semua itu atas dasar apa? kasihan? simpati? tak sampai hati? atau aku sebenarnya sudah penat? penat untuk terus bertarung lagi...lalu aku sendiri menyerah kalah!
.
Tuhan.....
adakah aku ini berdosa? berdosa kerana berpura-pura berdosa kerana mahu menjaga sekeping hati? aku buntu tidak tahu apa yang perlu aku lakukan lagi,mahu menolak tapi tak sampai hati.lalu aku terima dengan separuh hati.ikhlaskah perasaan itu? setiap kali mendengar kalimah itu,hati aku perit dan sakit.aku tak sanggup lagi nak teruskan jalan cerita ini lagi aku tak mahu lihat ada hati yang akan terluka,maka aku lukakan hati sendiri.aku sakitkan hati sendiri untuk membahagiakan hati orang lain.aku dilema jika aku menolak,akan ada hati yang akan menangis.tapi jika aku terima,hati aku sendiri yang akan menangis.aku cuba ikhlaskan hati untuk terima seadanya tapi aku gagal.
.
hati aku tidak sepenuhnya menerima sebaliknya hati terluka dan marah pada aku kerana memaksa.tuhan berikan aku jalan untuk keluar dari belenggu ini aku benar-benar tidak dapat berikan seperti apa yang di harapkan.aku ingin bebas tidak mahu terikat lagi dengan perjanjian ini.tolong aku ingin keluar dan lari sejauh yang boleh bagaimana harus aku berhadapan dengan N.apa yang perlu aku lakukan untuk menuntut kebebasan ini,aku tidak mahu N terluka tapi jika aku terus bersama dia,aku sendiri yang akan terluka kerana memendam rasa.yang benarnya hati aku ini masih punya rasa pada kisah-kisah aku yang dulu......
.
.
.
.
.
perlukah menyakiti hati sendiri
demi secebis senyuman bahagia
untuk insan lain?

No comments: