Wednesday, October 27, 2010

Saya Sekaki Payung

Saya sekaki payung ye dengan bangganya sedia berkhidmat untuk masyarakat.diperbuat daripada plastik berkualiti tinggi di jamin tak akan basah bila berhujan.dapat melindungkan diri dari terik kepanasan,waranty sepanjang hayat.berkeinginan untuk dapatkan saya,sila beratur dan ketuklah pintu rumah saya dengan lafas salam yang sopan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

IKLAN INI IKHLAS DARI HATI TIDAK ADA PENAJA

.
.
.
.
.
.
hari ini kerja dengan separuh hati dan separuh hati lagi aku simpan buat perkasam untuk makan malam nanti.tapi masih boleh maintain senyum-senyum lagi depan majikan dan rakan sekerja.ha.ha.ha.ha plastik sungguh!

.

bodohla aku kalau masalah pun nak bawa ke tempat kerja masalah peribadi tak ada kena mengena dengan kerja kau.sila ambil masalah tu dan bungkus baik-baik dalam plastik dan simpan di tempat yang gelap dan kedap udara supaya tak basi nanti.orang selalu kata.....

.

"berat mata memandang,berat lagi bahu memikul"

.

hey,mata yang memandang tak sama dengan bahu yang memikul.mata just dapat pandang je apa yang dia rasa dengan melihat? just tengok je tanpa perasaan dan kau sure tak akan rasa apa-apa lepas tu.lainlah kalau kau sendiri yang pikul beban berat tu.berat sangat nak patah dah tulang bahu aku ni.kawan-kawan cakap teringin mahu jadi seperti aku muka tenang tiada masalah hari-hari boleh gelak ketawa sambil buat joke macam badut sarkas kat funfair tu.dalam hati aku menjawab,matilah kau nak jadi macam aku hidup tak tentu arah masalah bertimpa-timpa kau sanggup?

.

kita buat ujikaji untuk satu hari nak? hari ni aku jadi kau dan kau jadi aku kita tengok sejauh mana kau mampu bertahan untuk hidup seorang aku.aku berani bertaruh la separuh hari pun dah cukup untuk kau datang balik pada aku dan cakap begini...aku mengaku kalah sepanjang hayat...

.

aku bagitahu kau ini,jangan kau pandang dan nilai seseorang tu dari luaran yang kau nampak.dan jangan cuba nak jadi pakar motivasi untuk aku.tak perlu kau nak tunjuk ajar aku ini atau nak tunjuk pandai berlagak yang kau pakar dalam menyelesaikan semua masalah hati dan sakit jiwa macam aku ni.kau bukan aku dan kau tak pernah rasa hidup seorang aku semua orang ada cara nak menage life sendiri dan semua orang ada kekuatan mereka sendiri.terpulang pada kau pandai-pandai nak cari kat mana letaknya kekuatan kau sendiri.hey,aku ni dah beribu kali jatuh dan bangun tahu?

.

.

.

.

.

Tuhan...
aku selalu berharap kau
ada bila masa saja aku perlu
temani aku waktu sepi itu
pujuk hati waktu rajuk aku

1 comment:

ghost said...

begitu bersemangat ko bro menentang orang2 yang berfikir boleh menyelesaikan masalah dengan hanya memandang saja.Dah sakit bahu memikul,sampaikan terpaksa mengendong.